fredag den 25. april 2014

Påske

Traditionen tro havde vi tilmeldt os til Gåsahoppet i påsken. Det er et fremragende organiseret stævne på kunstgræs - indendørs. OK, i år var vejret fantastisk, men i 2013 var det faktisk sne i påsken, så indendørs i påsken er godt!

Sådan cirka halvvejs mod Ørsundsbroen synes jeg alligevel, at det ruskede lidt i bil og campingvogn, så jeg tog lige broens hjemmeside .......... :-( "der frarådes kørsel med høje lette køretøjer" - og det indtil kl. 17. Det var der jo lang tid til, og der var ingen garanti for at den så blev åbnet på det tidspunkt. Så en hurtig beslutning blev, at vi ændrede kurs og kørte mod Helsingør. 

Ja ja - så fik vi da set Kronborg - det er længe siden.

Kaffen var til gengæld ikke noget at skrive hjem om, men den var tiltrængt inden de mange ekstra kilometer ned igen til Skåne. Og det viste sig faktisk, at broen ikke var ok før kl. 20 - så det var en god disposition.

Vel ankommet ved Niels Holgersen Hallen fik vi fundet en plads til campingvognen, hvorefter jeg kørte afsted for nok noget af det vigtigste ved et Sveriges-besøg: Blåbær/hindbær-suppen over dem alle. Kan varmt anbefales, og fås i de fleste svenske supermarkeder.
 
Det var Fanta's første tur i campingvognen, så han skulle lige finde ud af systemet. Op ad trinet og ind gik fint, Ned og ud var til gengæld lidt mere farligt. Men ud over det, så tog han hele virakken i stiv pote - både camping og hallen. Han fik igen hilst på en masse mennesker og hunde. Vi fik trænet - lige midt i det værste mylder - og han fik leget med yndlingsveninden Peerie, som også var i Sverige. Stor tak til Julie og Claus for at tage Fanta med i legestue. 

Blitz er til gengæld helt fortrolig med campingvognen, så hun hygger bare med sin far.

Blitz var tilmeldt de 2 åbne klasser, hvor hun virkelig var i dygtigt selskab, men det klarede hun simpelthen så flot. Bl.a. løb hun en fejlfri spring åben med ca. 130 deltagere, hvor hun blev nr. 36. Det skal nok blive en sjov sæson. Dazzler havde et par gode fejlfrie løb, og felterne sidder bare i skabet i år. Vi håber, den stil holder.
Mine løb var lidt svingende, men blev bedre som dagene gik. Zippo og jeg fik da et par placeringer i løbet af dagene, men da listen over finaledeltagere blev offentliggjort første gang, så lå min placering til lige akkurat ikke at komme med. Surt, men bedre held næste år. ......... Så pludselig bliver jeg alligevel spurgt, om jeg vil løbe finale. En af dem, der havde kvalificeret sig, var kørt hjem. Jo tak - det ville jeg da gerne. Jeg elsker finaler, og Zippo - aka linselusen - er en super hund at løbe finaler med.
Banen var ikke specielt svær, men havde alligevel et par fælder. Jeg løb som nr. 2 ud af 14, og jeg holdt mig til det, som jeg vidste, at Zippo og jeg havde styr på - og så fik den fuld skrue :-) Eeeeeeeelsker altså at løbe med Zippo. Han er så fokuseret og sej, og vi kom da også fejlfrit igennem i en fin tid. Så var det bare at vente ... og vente ... og sandelig om ikke dem efter mig fejlede en efter en, og totalt uventet endte vi på førstepladsen. Zuper Zeje Zippo!!!

Danmark var også flot repræsenteret i stor og lille, da Morten Juhl Hansen med Spottie blev nr. 2 hos de store og Natasha Gjerulff Jensen med Primadonna blev nr. 2 hos de små.

Her er en meget glad og tilfreds Zippo med sin flotte præmie: 1 gavekort på 300,- skr. til Preem, et gavekort på 300,- skr. til Stadium og en flot pakke med kaffe, chokolade og lækkerier.

Så farvel igen  - Niels Holgersen-land. Vi ses snart igen, om ikke andet så til påske næste år.

Og turen hjem gik over en fredelig Øresundsbro. Phew...

2. påskedag blev brugt på hyggeligt besøg af Ina og Søren. Dejlig frokost og en tur i den smukke smukke skov. Jeg elsker den helt spæde lysegrønne farve, skoven har lige nu.

Og sikke 3 flotte fyre, der kommer gående: Fanta, Andreas og Søren.

Efter skovturen tog vi kaffen i Andreas' nye lejlighed. Fanta fik lov at komme med - men blev puttet i en flyttekasse. Det var han nu ikke ubetinget tilfreds med.

Men efter at have spist lidt af kassen endte han dog med at kapitulere og lægge sig ned og sove.

Sådan en påskeferie går nu alt for hurtigt.

Ingen kommentarer: