søndag den 19. december 2010

Fødselsdagsweekend

I fredags var det Andreas' fødselsdag.

Planen var, at Andreas skulle på arbejde nogle timer, og så holde fødselsdag med et par gode venner om aftenen. Jeg havde planlagt at træne agility på Hasselgård med Johanna. Vejret gjorde imidlertid, at jeg droppede den lange køretur til Skibby, så efter at have kørt Bent på arbejde rundede jeg bageren i Fuglebjerg og så kørte jeg hjem og formidags-fødselsdags-hyggede med Andreas. Mens vi sad med the og Norske klejner fik Andreas besked om, at han kunne holde fri - så vi besluttede at starte med at gå en tur med sheltie-fyrene.

På vores eng, hvor vi går tur, så der sådan ud:

Og fyrene synes det var så ganske herligt at få lov til at komme ud og løbe rundt og fjolle i sneen.
Vel hjemme igen tog vi en tur forbi farmor og farfar i Sorø, og så til Næstved for at handle. Men da vi skulle hjem igen var veje og trafikken fuldstændig sindsyg. Vi brugte 3 kvarter for at komme fra centrum og til udkanten af Næstved. Noget der normalet tager under 10 minutter. Bilerne skøjtede rundt mellem hinanden. Nå, men ud kom vi, og Bent fik da kørt Andreas til slagelse og tilbage igen om aftenen uden problemer.
Lørdag stod i rengøringens og oprydningens tegn. Hold da op, hvor vi knoklede, men her endte simpelthen også med at være så rent, som her ikke har været i lang tid. Hårdt arbejde, men hvor er det dejligt bagefter.
Søndag var det så min fødselsdag.
Jeg havde inviteret gæster til brunch, og på trods af sne og is dukkede de alle op. Hvor var det bare dejligt. Vi var 10, og Andreas knoklede i køkkenet fra morgnstunden. Bacon, små pølser, amerikanske pandekager, friskpresset juice...... Det var bare dejligt. Og det blev en rigtig hyggelig formiddag. Det var lige det fødselsdagsselskab, jeg havde ønsket mig.
Da alle var kørt gik Andreas og jeg en tur i skoven, og sneen i solnedgangen var simpelthen så flot. Vi havde Zippo og Dazzler med, og de nød også turen i det flotte vejr.

Se Bambi, vandet er stift :-) siger Stampe, nå nej - det er jo Dazzler.

Ja ja siger Zippo, men jeg foretrækker nu vandet, når man kan bade i det, så jeg smutter op på land igen.
Vi sluttede dagen med 3 gode bøffer og en god flaske rødvin. Jeg har fået masser af fødselsdagshilsner på sms, mails og facebook og jeg har fået rigtig dejlige fødselsdagsgaver. Tak for det hele. Det har bare været en fantastisk fødselsdag.

Ingen kommentarer: