søndag den 14. november 2010

Herlig weekend med præmier til Dazzler og Monty

Så fik vi brugt endnu en lang og dejlig weekend.

Lørdag formiddag kørte jeg med Pia til Slagelse. Vi havde lidt shopping som vi skulle igennem, og det er jo altid hyggligt. Mens vi var væk, gik "drengene" i gang med værelset igen. Der var nu klar til tapet. Og de knoklede virkelig, så da vi satte os til aftensmaden, så var der tapet på alle væggene.

Mens Bent og Andreas knoklede med tapetet tog Zippo og jeg ud og morede os på træningspladsen i Næstved. Det var det flotteste vejr, selv om det blæste, og det var tydeligt, at selv Zippo synes, at det var en festlig eftermiddag. Bare se, hvordan han griner over hele hovedet. Søndag var der lokalkonkurrence i både lydighed og agility. Kl. 8 var der fælles morgenmad, og derefter gik konkurrencerne i gang. Per diskede op med 2 fremragende baner med nogen sværhedsgrad men også med fint flow. Da Bent har lavet et eller andet med sin fod, så skulle jeg løbe med alle 4 hunde. Phew. Men selv om jeg havde glemt min astma-medicin, så gik det bare så flot.Karin havde arrangeret og lavet lister, men fik alligevel tid til at løbe med Trille, så vi kunne fortsætte vores aldrig afsluttede "Fejde" mellem Trille og Monty - som Monty vandt i dag! Dygtig gammel dreng.

Efter agility og spring-klasserne satte vi Bent's tunnel-bane op. Det var noget alle, både førere og hunde synes var sjov. Her er det Karin og Zalia, der fræser igennem.
Til for-sjov banen havde jeg lånt Zippo ud til Mathilde, der fik prøvet hvad det vil sige at skulle løbe hurtigt, og selv om Mathilde aldrig har prøvet at løbe med Zippo før, så kom de rigtig flot igennem banen.
Da agility-konkurrencerne var færdige var det blevet rigtig surt regnvejr, og lydighed var meget forsinket, så vi ventede og ventede og ventede og ...... endelig var alle færdige, så der kunne blive uddelt præmier.
Monty vandt senior-agility og Dazzler vandt for mellemhundene (Zippo var kreativ og blev disket :-)) Mathilde og Kaiser vandt for de store hunde. Dazzler vandt også for-sjov klassen for mellemhundene. Og så med mor som fører!
I forbindelse med præmieoverrækkelserne blev der også uddelt præmier til årets lydighedshunde samt noget, der kaldes "Årets hundeven". Årets hundeven i år blev Karin. P.g.a. af hendes altid glade humør og store arbejdeindsats for DcH Næstved. Tillykke Karin! Det var vel fortjent. Desværre duggede linsen, så billedet blev lidt sløret.
Vel hjemme igen var der dømt afslapning, ild i pejsen og hygge resten af eftermiddagen. Her ligger Monty og Dazzler med deres fine pokaler og Dazzlers for-sjov medalje.

Sådan kom vi igennem endnu en oplevelsesrig weekend. Nu glæder jeg mig rigtig meget til næste weekend, hvor der er Nordisk Mesterskab i agility. Så skal vi ind og give den gas, og Bent, Zippo, Ticket og jeg flytter på hotel, mens Andreas flytter ind hos resten af flokken herhjemme.

Ingen kommentarer: