onsdag den 3. juni 2009

Resten af pinseferien på Bornholm

Efter stævnet i weekenden havde vi stadig 3 dage på Bornholm. Vi havde på forhånd besluttet, at vores eneste planlagte aktivitet skulle være AFSLAPNING - for det trængte vi rigtig meget til. Og den Bornholmske natur er jo perfekt til at lade op i.

Mandag gik vi en tur til et nedlagt stenbrud i nærheden af Hammershus. Vi valgte ikke de meget lange ture af hensyn til Dazzler og Monty, men en god times travetur i kuperet terræn, det kunne både yngste og ældste hund fint klare.

Efter traveturen kørte vi til Allinge og spiste frokost på Allinge røgeri. Det var skønt vejr, og vi kunne sidde ude i solen og nyde maden. Jeg fik saltstegt sild og Bent spiste fiskefrikadeller. Uhm, hvor det smagte.

Her kan I se vores lille lækre hytte. Den var bare perfekt til os og hundene. Og den var helt ny-istandsat, så alting var rigtig lækkert. Og så er værtsparret på Lyngholt Camping rigtig søde og imødekommende, og ikke spor forskrækkede over, at vi kommer med 7 hunde.
Mandag aften grillede vi sammen med Birgit og Flemming, som boede i nabohytten. Birgit og Flemming vandt jo vores lille interne "hvem får flest keramik-præmier med hjem"-konkurrence i år. Men vi vandt sidste år - så nu står vi lige. Bare vent - næste år, så snupper vi jer :-)
Tirsdag kørte vi en tur "sydpå". Jeg havde bestemt mig for, at fordi stævnet i weekenden havde været så specielt for mig (især fordi Zippo rykkede op i klasse 3 både i spring og agility), så jeg ville gerne have et minde med hjem fra Bornholm, som jeg kunne kigge på og huske denne fantastiske weekend.
På Årsdale Mølle er der en smykke-kunstner, der laver smykker med Bornholmsk granit, og der fandt jeg denne smukke sølv-ring med Paradisbakke-granit, hvilket jeg jo synes gjorde det endnu mere symbolsk, da jeg har travet Paradisbakkerne tynde som barn sammen med min far. Et rigtigt godt minde på mange måder.
Vi kørte til Nexø og besøgte Lis, som er en af min far og mors gamle venner. Det var et dejligt men også trist besøg. Lis's mand Eugen var indlagt på sygehuset, og det er altid trist, når man har været sammen i så mange år, som de har, når den ene ægtefælle så pludselig flyttes væk. Men vi fik opfrisket mange gode gamle minder - og det er altid sjovt og hyggeligt. Tirsdag aften gik vi ud og spiste en rigtig dejlig ferie-slut-middag.

Onsdag havde vi fået lov til at vente med at aflevere hytten til om eftermiddagen (man skal ellers være ude kl. 10), så vi besluttede os for, at sidste dags travetur skulle være op til Krystalsøen. En ikke ret lang tur - men noget strabadserende! Vi lod Monty sætte tempoet og bestemme pauserne, og både ham og Dazzler klarede turen fint. Vejret viste sig fra sin flotteste side, og vi nød turen i fulde drag.



Selv om det er svært at vise på billeder, så synes jeg, man godt kan fornemme højderne.



Her holder hundene drikkepause ved Krystalsøen, hvor der bare er rigtig smukt.
I baggrunden kan man se Sandvig og Østersøen. Sikke en udsigt - den fås vist ikke flottere!


Frokosten blev en lækker italiensk sandwich på Hammerhavn, mens sorte skyer begyndte at trække sammen i horisonten. Rigtig "ferie-slut" vejr.


Så låser jeg nr. 130 og siger farvel for denne gang. Men mon ikke vi kommer igen næste år?



Og Monty har fået Dazzlers nye lækre kunstlæder-seng at ligge i, så han kan komme komfortabelt hjem fra Bornholm.


Dette indlæg er faktisk skrevet i bilen på vej hjem. Det er nu 3 timer og et kvarter siden, vi sejlede fra Rønne, og om 20 minutter er vi hjemme. Det tager ingen tid at komme til Bornholm nu om dage.

Ingen kommentarer: