søndag den 3. december 2017

Dazzler's fødselsdag og endnu en rigtig fantastisk weekend

Weekenden starter jo fredag - og for mig blev den markeret med en helt speciel hændelse. Hazel har nemlig besluttet, at hun godt kan være i sofaen sammen med mig, og jeg kan ovenikøbet godt røre hende, uden hun hopper ned. Tidligere har hun altid lagt sig i haven eller i kurven ude i gangen - aldrig sammen med os andre. Men pludselig er der sket en ændring. Måske er hun ved at blive voksen? Det er i hvert fald dejligt. Jeg elsker hende jo for hendes arbejdsiver og glæde, men det er nu hyggeligt at få lov at nusse lidt en gang imellem. 

Lørdag morgen gik det løs. I det smukke frostklare solskin startede vi ud med lydighed kl. 8.30. Som sædvanlig. Og Hazel var - nå ja - en stjerne, som sædvanlig. Jeg bliver helt høj af at træne med hende. Og jeg er faktisk kommet til at tilmelde mig til min første lydighedsprøve i DcH-regi i dag. Yeaha! Det bliver grænseoverskridende, for jeg er så afgjort ude af min komfort-zone i den sammenhæng. 

Men en ting er jeg sikker på, og det er at min lille glade brune pige, hun vil være begejstret. 

Efter træningen var der gløgg og æbleskiver i klubhuset, fordi det var sidste træning inden jul. Vores træner havde lavet små poser til alle på holdet med lidt guf til hundene og en håndskrevet hilsen. Det er bare så sødt, og jeg blev helt vildt glad. Oveni det havde holdet skramlet til en fødselsdagsgave til mig, selv om der stadig er 14 dage til den "store" dag, og så var der dømt "tude-Sidse". Det kom totalt bag på mig, og jeg blev meget rørt og glad. Tak for en god sæson til vores holdkammerater. Selv om vi er noget fraværende i agility-stævnesæsonen, så er det fantastisk at træne med jer resten af året.

Fra lydighedstræningen var det hurtigt videre til agility. Vi havde slået alle 3 hold sammen og lavet lidt julespas. Det var rigtig hyggeligt og sjovt. Andreas og Signe kom og var hjælpere sammen med træner-Hanne og en kæreste til en af deltagerne, så Bent og jeg kunne også få lov til at deltage. 
Vinderholdet blev udstyret med flotte vindernisse-nissehuer med indbyggede gnaveben, og jeg tror, at alle havde en hyggelig formiddag, der selvfølgelig sluttede med mere gløgg og endnu flere æbleskiver. 

Og hvis vi så troede, at festlighederne var slut - ja så tog vi helt fejl. Først kom Jytte, som har trænet hos os i mange år med sin Jack Russel "Peter". Peter er ved at være en ældre herre, og Jytte havde efter svære overvejelser besluttet at stoppe med agility. Som tak for mange gode timer fik vi chokolade og portvin. Uhm... Og Jytte, du er altid velkommen til en kop kaffe på bænken. Lidt senere fik vi en flot pakke fra holdene, med boblevand og den flotteste hvide julestjerne. Og med masser af pæne ord med på vejen fra Hans Christian. Til jer, der går på vores agility-hold vil jeg bare sigt, at I er de dejligste mennesker. I er flittige, søde, empatiske, enormt søde med hinanden og jeres hunde. I sørger for, at vi kører hjem lørdag efter lørdag med et kæmpe smil klistret på vores ansigter. Tak for det - og tak for gaven.

Efter træning havde jeg lovet at køre ud til Pia og sidde nogle timer hos hendes hunde, mens hun lige var et smut i Holland for at hente en hundehvalp. Så Birgitte og jeg kørte ud til Pia's hus, lavede kaffe og placerede os hos de her 5 små skønheder. Det er så hyggeligt at sidde ved hvalpene og hyggesnakke, så der sad vi faktisk et par timer, mens Pia's hunde fik løbet lidt ude i haven. 

Søndagen blev brugt på at træne lydighed med Hazel, et lille hurtigt besøg hos farmor, og så selvfølgelig på at fejre Dazzler, som blev 9 i dag. Han holder sig så fint. Er smuk og blank i pelsen og i fin form. Tillykke med fødselsdagen min ven - og tillykke med fødselsdagen til Dweet, Dixie og Dreamy i hundehimlen. Et fantastisk kuld.

I morgen venter hverdagen igen, men nu er der kun 2 små hurtige uger til juleferie. Juhu :o)

Ingen kommentarer: