mandag den 8. august 2016

Tik tik tik tik ....... tiden flyver af sted


Så er der allerede gået et par uger siden vi kom tilbage fra en noget anderledes sommerferie. Vi er ved at vænne os til situationen, alle sammen. Faktisk virker det efterhånden helt normalt med hegn omkring sofaen, så Zippo ikke hopper op. Man kan vænne sig til meget.
Zippo selv er nok lidt frustreret, hvilket jo er forståeligt nok. Og jeg kan ikke en gang rigtig begynde at træne noget andet med ham, for hans bedste belønning er en ordentlig rusketur med hans legetøj, og det må han ikke. Der er godt nok lang tid til midten af oktober!

Bent og Fanta gør klar til start.

Men tiden går videre - og vi fik i weekenden afholdt vores årlige agility-stævne i DcH Næstved. Jeg var ellers meget tæt på at eksplodere, og jeg proklamerede højt og tydeligt, at det gad jeg simpelthen ikke mere. Et forsøg på at udlicitere ansvaret for nogle af opgaverne var totalt faldet til jorden, og de sidste 14 dage før stævnet bruger vi stort set alle vores ledige timer på stævneforberedelser. D.v.s. vores egne hunde er i den grad sat til side. 

Meget koncentreret dommersekretær :-)

Alligevel lykkedes det at få hjælperkabalen til at gå op og få græsset slået, og det blev i år et rigtig godt afviklet stævne - når vi selv skal sige det ;-)  Vi havde benyttet os af nogle lidt nemmere genvejsløsninger, men alt blev modtaget i god ånd af deltagerne.
Og fordi det bare gled så godt, ja så udviklede der sig en nærmest euforisk hyggelig og god stemning mellem hjælperne. I var bare så super fantastisk dejlige alle sammen. Alle knoklede, hjalp hinanden, afløste hinanden, sørgede for hinanden - og til dem af vores hjælpere, som ikke er på facebook vil jeg bare sige, at I har fået masser af ros. Bl.a. har deltagerne rost hjælpere for smil og overskud! Til det kan jeg kun sige et ord:
TAK
Ingen nævnt - ingen glemt. Og dog alligevel vil jeg have lov til at fremhæve "vores børn" Signe og Andreas, som ikke i det daglige er hundemennesker og som intet forhold har til klubben i øvrigt. I stod på pladsen fra fredag eftermiddag til søndag aften. I var de første - og I var de sidste. Jeg elsker jer begge to BIG TIME for det! 


Vi fik også selv tid til at løbe lidt med hund. Bent løb med Fanta, som havde sin stævne-re-debut. Det gik rigtig fint. Ingen pinde i bogen, men masser af flow og glæde. Jeg havde lånt Blitzepigen, og sandelig om det ikke lykkedes for os at få den sidste manglende udtagelse til DM. Så selv om jeg er lidt trist over, at Zippo ikke skal løbe til DM, så er jeg meget stolt og glad over at Blitz og jeg nu har kvalificeret os. Bent løb også lidt med Blitz, og havde bl.a. et rigtig flot spring 3 søndag eftermiddag. 

Igen et pletskud af Tina Hindsgaul

Nu er resultaterne indsendt og regnskabet lavet. Vi skal lige sunde os lidt - så går det ellers løs med DM de næste par måneder. Jeg tror det bliver en heftig omgang, men jeg synes processen er sjov og jeg nyder at være en del af styregruppen bag dette store arrangement. 

Så vi suser videre i vores liv. Billedet herunder har jeg "hugget" fra en eller anden på Facebook - men det er så sandt! Husk at nyde livet. Du får ikke mulighed for at lave det om!



Ingen kommentarer: