fredag den 8. april 2016

Vilhelmsborg Cup 2016 - og lidt mere

Lige som sidste år havde vi taget fri fredagen før Vilhelmsborg Cup, og når vi nu alligevel skulle over broen, så var det jo nærliggende at besøge Bianca. Det er her, udtrykket "nærmeste omvej" virkelig kommer til sin ret :-)
Men bilen blev proppet efter alle kunstens regler - Bent er en mester til det - hundene læsset ind, og afsted det gik.


Solen skinnede og der var kaffe i de nye lækre krus fra Shop til dyr. Storebælt blev passeret i god ro og orden.


Og fremme hos Bianca måtte vi totalt overgive os til de 5 lækre hvalpe, hun har i øjeblikket. Det er Tough'Ys små søskende, og de er lige så lækre, som ham. Kønne, tillidsfulde, nysgerrige - ja, mega lækre. Bent skulle lege handyman i hvalpegården, så vi tog hvalpene ud på gulvet i stuen og lod dem hilse på Tough'Y og Fanta. Det tog alle i stiv pote.






Her har Tough'Y taget lillebror med helt ud i køkkenet. Kom du bare med min ven, så skal jeg  vise dig verden. Beklager den ringe billedkvalitet, men det var så sødt, at det måtte med.


Og mine nye lækre Viking-sko har nu gennemgået en seriøs hvalpetest. De kan klart anbefales. De holder til det meste.



I sidste øjeblik fik vi et værelse på Vilhelmsborg, så vi slap for at have sneglehuset på slæb. Der manglede godt nok lidt finish, men eller skulle det være ok. Hm.....  Der var 2 senge - intet bord, ingen stole, ikke andet end 2 senge og en vandkoger i vindueskarmen. Og tilmed var den ene seng så løs, at Bent måtte ud i bilen og finde værktøjskassen for at få strammet boltene. Godt jeg er gift med en handymand, ellers havde jeg ikke fået sovet p.g.a. søsyge!



Mens det stadig var lyst gik vi en tur i de smukke omgivelser, der er udenom Vilhelmsborg.


Og så forsøgte vi at skabe lidt hjemlig hyggestemning. Man skal altid have lidt fyrfadslys og en pakke tændstikker med - så er hyggen på plads.

Et bur blev hentet ind fra bilen og brugt som bord, og heldigvis havde jeg taget min tablet med, så vi kunne se X-Factor-finalen (og Disneyshow). Tilsæt 2 gode pizzaer, og fredag aften blev alligevel super god..



Blitz overvejer, om hun skal stemme på Reem :-)

Vi var nogen af de første, der satte bure op i hallen (vi er også altid nogen af de sidste, der kører hjem). Men så kan vi i hvert fald få den plads, vi gerne vil have - selv om der nu er sat lukket hegn for. Så kan børnene ikke falde ned. Nå, men man kan så heller ikke se noget, når man sidder på sin stol :-(



Lørdag blev en noget blandet dag rent resultatmæssigt. Zippo og jeg kørte godt og grundigt skævt af hinanden, Min timing var dårlig og jeg fik ikke fortalt ham, hvad han skulle. Praise the dog, slap the handler! Længere er den ikke. Og Blitzepigen havde hele tiden et par nedrivninger. Så vi var ikke mega glade, da vi gik i seng lørdag aften. Heldigvis var maden og selskabet eminent, og det rettede jo noget op på dagen.
Og omgivelserne til aftenturen kan der heller ikke klages over! :-) 

Søndag gik det heldigvis bedre. Blitz valgte at brillere lige netop i den rigtige klasse, nemlig den, der gav points til landsholdet. Og Zippo og jeg fandt hinanden igen, og han rykkede fra lige netop at være med i finalen til en startplads sådan nogenlunde midt i feltet.
På dagens luftetur mødte vi Mona og Dixie. Vores sheltiedrenge elsker Mona's hunde - og omvendt, så de to små blå fik lige leget og hygget.  

Finalen  var et springløb, så der er jeg virkelig presset. Efter 2 dage med agility, trapper ned til banen, gåture og ikke særlig fremragende nattesøvn, så var der ikke meget at ryste op med til finalen. Men Zippo gjorde sit bedste i et smukt fejlfrit løb, og det rakte til en 5. plads, som jeg er super godt tilfreds med. Min gamle hund og jeg var i skrapt selskab af unge super dygtige hunde, så det kan vi ikke forvente meget bedre. Og jeg elsker Zippo i finaler. Han er så cool og tændt.

Så varer det et par uger, før der er stævne igen. Næste gang bliver tøseturen til Nordjylland. Det bliver SÅÅÅÅÅ hyggeligt.

Ingen kommentarer: