onsdag den 25. juni 2014

Happy Birthday Zippo

I dag er det så min dejlige Zippo, der har fødselsdag. 7 år bliver han - det er jo helt utroligt.
 
Foto: Alona Ellervee
 
 
Jeg husker det, som om det var i går - eller måske gør jeg ikke. Måske er det bare den historie jeg holder af at tro jeg kan huske :-)
Af de kuld Monty blev far til, fulgte jeg af uransagelige årsager lige netop Zippo's kuld temmelig tæt. Jeg vidste, at en del af hvalpene skulle til Sjælland hos folk jeg kendte - så måske derfor. Zippo (der den gang hed Bounty) skulle til Odense, men først lidt senere end de andre hvalpe var rejst hjemmefra.
Til sidst blev han dog hentet, men ak, efter ganske få dage måtte Pia hente ham tilbage. Det fungerede ikke i hans nye hjem. Så jeg fik en mail fra Pia, at hvis jeg kendte nogen, der ville købe en god sheltie-hvalp - ja, så var Bounty/Zippo til salg.
Hm.......  Nu havde jeg jo haft fornøjelsen af Monty i et stykke tid på lånebasis, så måske var tiden inde til, at vi skulle have vores egen sheltie. Og vup vup - så havde vi købt denne lækre lille hvalp.
 
 
Vi hentede ham i Odense til et agility-stævne (surprise) førstkommende søndag - og han flyttede ikke bare ind i vores hjem men også lige ind i mit hjerte. Vores liv sammen har været en lang kæde af fantastiske oplevelser, og jeg håber, at vi får mange år sammen endnu.

Jeg har nok 1000-vis af billeder af Zippo. Et af de nyeste i rækken er det øverste billede, som blev taget i Viby i sidste måned af Alone Ellervee. Tænkt, at man på et billede kan få så meget intensitet i hans blik. Elsker det billede! Men jeg elsker også billedet herunder, som er taget i 2012, med en smilende Zippo på agility-kursus. Det er bare det han elsker allermest, og det er i øvrigt sådan han ser ud på de fleste agility-billeder: med et stort smil og glade øjne.


Tillykke med fødselsdagen min bedste ven.


1 kommentar:

Susanne Rødtness sagde ...

Stort tillykke Zippo.