torsdag den 4. juli 2013

Sommerferie - del 1

Igen i år er vores sommerferie en 3-delt ting: først de nærmest obligatoriske 4 dages agility-kursus i Kolding, dernæst 4 dages afslapning, som vi i år har henlagt til Tåsinge, og sidst - men ikke mindst - Fionia Cup, som vi glæder os rigtig meget til.

I år var kurset flyttet fra den sædvanlige træningsplads til Ødis skole - hvilket havde både fordele og ulemper. En af fordelene var bestemt, at vi boede hele vejen rundt om banerne. Det var så praktisk - og også fint at man kunne sidde inde i sit eget telt og kigge på det, der foregik. Jeg fik set meget mere af de andre holds træning end jeg plejer. Til venstre er det vores "sneglehus" med det nye fortelt, som til fulde lever op til forventningerne.
 
 
Og her er et kig over til genboerne på den anden side af banerne.

I år havde vi ingen danske instruktører, men til gengæld 3 nye friske udenlandske eksemplarer: Dasa fra Kroatien
 
Anne fra Tyskland
 
Og ikke mindst Lee fra England.
 
Det var en meget fin blanding af instruktører, der supplerede hinanden godt. Begge pigernes baner var meget meget snørklede, men bestemt ikke umulige at løbe, hvor Lee's baner for en stor del var meget åbne med meget langt mellem forhindringerne. Vi fik løbet en masse spændende baner og løst nogle handlings-opgaver undervejs.
 
Vores hold var det samme som sidste år, hvilket bestemt er dejligt, da vi alle kender hinanden, vores særheder og vores hunde. Vi var Anne Marie og Silje, som her demonstrerer vigtigheden af, at vi løber i takt. "Så ta'r vi venstre ben frem"  :o)
 
Susanne og Jari. Susanne er den sejeste agility-kvinde jeg kender, og en entusiasme som Susanne's skal man lede længe efter. Kom nu Jari - du er bagud!
 
Sara, som luftede både Audi og Bobby med Beatles-håret
 
Bent og Dazzler. Her venter Dazzler pænt på, at vippen skal bevæge sig nedad.
 
Og selvfølgelig min egen dejlige Zippo, som dog på et par af banerne blev afløst af Chinook. Her er det dog Zippo og mig i en situation, der kunne se ud som om vi var fuldstændig på vej i hver sin retning, men det var vi ikke!

Det er også andre faste bestandele på vores kursus, og en af dem er Thorleif's søde Maria, som nusser rundt og hygger sig med alle sine venner - eller bare med sig selv og sin walkmann. Denne gang var det julesangene, der fik en tur, mens hun gyngede fornøjet derudaf.
 

Lørdag morgen startede med banebygning - her er det på Lee's bane.
 
Ticket er selvfølgelig også med på ferie, og her tror jeg nok hun demonstrerer, at hvis jeg nu lægger mig oven på fars sko, så tager han nok ikke ud og løber agility uden mig igen. Så selvfølgelig fik Ticket også lov at løbe lidt.
 
Mange af de gode billeder af hundene i aktion er taget af Susanne Rødtness, der ud over at løbe med sin egen hund også får tid til at tage mange fantastiske billeder af alle andres hunde. Jeg tror, Susanne har lagt næsten 600 billeder op på facebook fra de 4 dage. TAK - Susanne! Du er en stjerne med det kamera.
 
Sidste dag om eftermiddagen fornemmede instruktørerne, at både hunde og førere var ved at være "flade", så de foreslog, at vi lavede en slags hold-knock-out konkurrence. Det var rigtig sjovt - vi blev sat sammen ved lodtrækning (selvfølgelig kom jeg sammen med Bent) og løb så efter et meget sindrigt udregnet system, så alle hold fik løbet mod alle. Det var en dejlig måde at slutte på. Banen var ikke svær, og alle hunde gav den gas! Jeg valgte at lade Chinook løbe - og så fik Zippo lov til at slutte af med en af de bedste ting han ved, nemlig en god gang massage af Kirsten. Så bliver han helt salig og meget meget afslappet. Heldigvis ser det ud som om han er kommet sig helt over sin skade, så nu skal vi give den max gas til Fionia Cup.


Ingen kommentarer: