søndag den 14. april 2013

Ups - vi har sprunget påsken over ......


.... men her er lidt om vores påske.

Torsdag formiddag pakkede vi campingvognen for - traditionen tro - at køre til Sverige og deltage i Gåsahoppet.
 
 
I år havde Bent meldt sig som hjælper, så vi havde fået plads på "luxus"-parkeringen tæt på hallen.
Og efter at have fået placeret os både i campingvognen og i hallen, så brugte vi aftenen på at spille kort og i øvrigt finde vores plads i rækkefølgen til morgendagens løb.

 
Bemærk påske-lyset :-)  Jeg skulle også lige en tur ind til Skurup og købe blåbærsuppe. Hvorfor kan man ikke få det i Danmark? Der er da ikke så lang afstand! 
 
Næste dag var vi klar til at begynde stævnet.
 
Fredag havde vi nogle rigtig gode løb, og en enkelt gang var vi tæt på det eftertragtede svenske agility-cert, men desværre var der en foran mig, der også manglede det. Jeg synes, at Zippo føles som værende totalt i top-form efter sin skade i vinter. Dejligt.
 
Lørdag morgen vågnede vi op til snevejr.
 
Og lørdag kom Pia og Susanne for at løbe. Her er det Pia's søde Livi, der tog al virakken i hallen i "stiv pote" og fuldstændig afslappet.
 
Og når hun syns at virakken blev for meget, så hoppede hun bare op og lagde sig i onkel Zippo's bur. Smart hund!
 
Lørdag fortsatte vi den gode stil, og sørme' om det ikke lykkedes os at blive nr. 4 i AG3 med godt 70 deltagere - efter 3 hunde, der alle var svenske agility-champions. Zuper Zeje Zippo! Her får jeg de flotte sløjfer og ikke mindst det eftertragtede cert. (Beklager den forringede billedkvalitet - men det er svært i den hal).
 
Og her poserer vi så for fotografen - stolte mig og min trætte hund, som hellere bare ville ud og sove i campingvognen.
 
Det lykkedes igen i år for os at kvalificere os til finalen, i år som 3. bedste mellem-hund, men ak..... søndag morgen vågnede jeg op totalt uden stemme. :-(   Og på trods af Strepsils og varm the, så kunne jeg ikke handle Zippo optimalt, og i bar frustration glemte jeg så også banen. Øv og øv med øv på. Han løb så godt de dage i Sverige, så det kunne have været en super afslutning. Det lykkedes dog for mig at gennemføre spring 3 om eftermiddagen ved hjælp af overdrevent kropssprog og klap i hænderne.
 
Så søndag sen eftermiddag satte vi igen kursen mod Danmark :-)
 
Mandag formiddag fik vi besøg af Heidi, Dennis og Casper. Vi startede hjemme med brunch, og derefter kørte vi i Zoopark Næstved. Det var et rigtig hyggeligt sted, og vi kommer helt sikkert igen, når vejret er blevet lidt bedre, så man kan sidde med sin medbragte mad.
Men ingen tvivl om, at både Casper og de voksne havde en hyggelig dag, og det var en meget meget træt lille dreng, der faldt i søvn næsten før døren til bilen var lukket.
Her er lidt stemningsbilleder:
Dejligt billede af heidi og Casper
 
Her er en Nordisk Los
 
Og kamelen hed Bent :-)  Den havde charme, selvtillid og lækkert hår!
 
Casper synes helt klart, at Bent var sød.
 
Der var 2-benede og 4-benede børn.
 
 
 
Og her har 4 kænguruer fundet en plads i den kolde vintersol. Jo - der er 4 - den ene har en unge i sin pung.
 
Og Casper spurgte og spurgte .... :-)
 
I Zoopark Næstved har de også hvide tigre. Denne her så ud som om den godt kunne spise et barn eller en bedstemor til frokost. godt der var hegn imellem.
 


Ingen kommentarer: