mandag den 28. februar 2011

Yeahaa - sikke en weekend

Nu, hvor weekenden er forbi og arbejdsugen i gang igen, så kan jeg blive helt forpustet ved at tænke på, hvad vi nåede denne weekend, som har været en herlig en af slagsen.


Min weekend starter jo egentlig fredag :-) og Johanna og jeg havde tid på Hasselgård. Jeg var spændt på, om mit knæ holdt til mosten, men 2 timers træning kunne heldigvis ikke mærkes i knæet. Hurra. Fra Hasselgård var det så over Næstved for at handle og hente Bent og en trailer - og så til Fuglebjerg og samle Pia op. Vi skulle nemlig ud til Lis og hente hendes hvalpe-føde-kasse, så Woogi kan føde standsmæssigt. Ih, hvor jeg glæder mig.


Vel hjemme igen stod aftenen på sædvanlig fredagshygge, X-faktor og pakning til lørdag. Lørdag skulle vi til Kolding til kursus med Claudia Elsner. DMI havde lovet isslag, så vi var noget spændte, men heldigvis var der ingen problemer i den retning vi kom fra. Dem der kom nordfra havde haft "fornøjelsen" af det glatte føre.


Claudia er en fantastisk underviser, og Zippo var tændt og lydhør, så efter den første omgang var jeg nærmest helt "høj" af at løbe agility. Og Claudia's baner er udfordrende - men sjove, så Zip og jeg havde en pragtfuld dag. Over middag kunne jeg godt mærke, at vi var blevet lidt kolde, men knæet holdt stadig.


Her er Kurt ved at give Moss frakke på, mens Zippo og Emil ligger og venter på, at det bliver deres tur.
Og Ticket kigger på sin far og siger: skal vi ikke snart løbe igen? Ticket løb super flot, og hun blev ikke træt som hun tidligere har gjort. Hun rev nok kun en enkelt pind i løbet af dagen, og hun klarede flot alle de svære ting.

Target - stay! Og så venter han ellers på at få sit "go". Men jeg skal jo lige være sikker på, hvor jeg skal hen.
Og så er det jo ikke mindst dejligt, at dagen nu er tiltaget så meget, så det stadig var lyst, mens vi kørte hjem.

Søndag var der stævne i Vallensbæk for små- og mellemhunde. VAS-folkene har efterhånden stor rutine i at afvikle stævner i hallen i Vallensbæk, så bortset fra at tiden (som sædvanlig) skred, så var stævnet vel-afviklet. Præmieoverrækkelserne kører hurtigt efter at klassen er færdig, og deres hjælpere er klar når det er nødvendigt. Det er en fornøjelse at deltage i. Denne gang var klasserne lagt sådan, at Klasse 1 startede om morgenen, klasse 2 rundt om frokosten og klasse 3 om eftermiddagen. Så Bent kørte ind med Dazzler tidligt om morgenen - og de 2 kørte i den grad med klatten! Dazzler var fejlfri i begge klasse 1-løb, og vandt dem oven i købet, så det var 2 pinde med hjem i bogen. Så løb de et for-sjov-løb, hvor man skulle ramme dommerens tid, og der var de også fejlfri og faktisk hurtigst - men det var så ikke lige den tid dommeren havde sat. Det var jo nogle dejlige sms'er at få i løbet af formiddagen.

Her er en træt Dazzler fotograferet med sine præmier:


Ved 11-tiden kom Pia og Viva, som havde lånt Andreas' bil. Vi drak lige en kop kaffe inden vi kørte, for jeg skulle høre alt om Pia og Aya's gode løb om lørdagen, hvor Aya fik et cert. Tillykke til den smukkeste Aya :-) Zippo og Viva tog sig en lille lege-kamp i sofaen. De er jo lige nu næsten lige store, så det gik ikke stille for sig.
Ved 12-tiden kørte vi mod Vallensbæk, så jeg kunne være klar til eftermiddagens løb: 2 gange AG3 og 2 gange Spring 3. Zippo løb super, og han stod faktisk flot fast på gulvtæppet. 3 fejlfrie løb med top-placeringer og en disk i et super løb - det kan jeg kun være tilfreds med. Pia løb det første spring 3 med Zippo, og det klarede de til en 2.plads. Godt gået af dem!

Her er Zippo's 4 løb:
Spring 3 extra - http://www.youtube.com/watch?v=8xaIm073CtE

Sikke en weekend. Og allerede nu glæder vi os til næste weekend i Odense.

1 kommentar:

Pia sagde ...

Et stort tillykke til Bent og Dazzler, I er bare så gode :-) Og til Zippo han var bare sej at løbe med :-) Han er min lille sjterne :-)