lørdag den 6. december 2008

Sikke en lørdag

I dag var vi til rally-prøver i Sorø-hallen arrangeret af Border Collie Klubben (læs: Johanna) og med Frank Kuhfeld som dommer. Som altid er det dejligt at gå op hos Frank. Han laver gode baner, og han ser altid på det glade i hundene. Johanna havde stået for arrangementet, og det kørte bare super godt. Fine præmier til alle beståede, oprykkere og champions og trøstepræmier til ikke-beståede. En dejlig hal, med store vinduer, så man kunne følge med i, hvornår det blev mørkt udenfor.

Samtidig med rally-prøverne var der udstilling, og Lis's lille lækre tæve, Peace, fik i dag sit 3. cert og blev dansk champion. Tillykke Lis.

Bent var oppe med Bessie i begynder, Ticket i øvede og Paddy i ekspert. Bessie var sød og glad, og bestod med 78 points. Nederst er et par billeder, desværre af ringe kvalitet. Ticket gik totalt i sort, så Bent valgte at trække hende og løb ud og legede med hende i stedet. Paddy havde sin debut i ekspert-klassen, og der var nu ingen grund til at være nervøs for ham: 94 points og en 4. plads blev det til. Godt gået Bent!

Jeg selv var oppe med Zippo i øvede, og han var bare en lille super-dreng. Gøede ikke ret meget, stak ikke af, og var bare rigtig rigtig sød! Om det var de indendørs omgivelser der dæmpede ham en lille smule ved jeg ikke, men han fik 90 points og rykkede nu op i ekspert-klassen. Skræmmende men sejt! :-) Jeg er bare så stolt af min lille sheltie-fyr! Og stadig væk dybt taknemmelig over, at jeg overhovedet har fået ham! Tak Pia!

Meghann var oppe i ekspert-klassen, og leverede et flot program! 97 points blev det til og en 2. plads. Det er altid en stor fornøjelse at gå op med Meghann. Selv om jeg er nervøs, så slapper jeg af og nyder at arbejde med hende, og at gå op med Meghann en dag som i dag er ren fornøjelse. Selvfølgelig er det ærgerligt at stå så tæt på certet og så ikke få det, men det er ingen skam at blive slået af en hund, der er bedre - sådan var det!

Da vi kom hjem fik jeg til gengæld dagens nok bedste nyhed, nemlig et brev fra DKK om, at jeg har bestået agility-instruktør-eksamen! Yea-ha! Jeg var så nervøs, for jeg synes ikke den sidste del af min prøve (video-delen) gik særlig glimrende. Det var da også der, jeg fik dårligst points, men til gengæld også nogen fine kommentarer på andre dele af min prøve - og det er jeg rigtig glad for.

2 kommentarer:

Pia sagde ...

Et kæmpe stort tillykke til jer alle sammen, og da især "min" lille Zippo....

Hazyland Border Collies & Biscuit sagde ...

Tillykke med resultaterne især til søn/brormand Paddy og søster Bessie.
Mange hilsner
Emmy og Hazyland flokken